TYGODNIOWY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
w roku szkolnym 2022/2023
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
7:00 – 8:00 | 7:00 – 8:00 | 7:00 – 8:00 | 7:00 – 8:00 | 7:00 – 8:00 |
11:40 – 15:30 | 11:40 – 15:30 | 11:40 – 15:30 | 11:40 – 15:30 | 11:40 – 15:30 |
Opiekę nad uczniami pełnią wychowawcy:
pani Renata Szczypka
pani Jolanta Franczak
pani Karolina Staszewska
Świetlica szkolna „Radosna szkoła” znajduje się na piętrze. Dysponuje jedną salą, która jest wyposażona w pomoce dydaktyczne, sprzęt i materiały umożliwiające realizację programu pracy opiekuńczo–wychowawczej: sprzęt audiowizualny, przybory do zespołowych gier i zabaw, czasopisma, książki, gry, układanki, klocki o różnym sposobie łączenia itp. oraz sprzęt i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych.
Podczas pobytu w świetlicy pod opieką wychowawców, dzieci mają możliwość odpoczynku, zabawy, pobytu na świeżym powietrzu, odrabiania zadań domowych, poznawania nowych treści związanych z aktualną tematyką zajęć. Wychowawcy organizują liczne konkursy, wyjścia, imprezy okolicznościowe, realizują projekty edukacyjne i innowacje. Ponadto świetlica „Radosna szkoła” współpracuje z biblioteką, oddziałami przedszkolnymi, klasami I-III, IV- VIII oraz kołem wolontariatu.
W bieżącym roku szkolnym proponujemy następujące dni aktywności:
Poniedziałek – dzień aktywności poznawczej i społecznej
Wtorek – dzień aktywności czytelniczej i artystycznej
„Klub młodego artysty”
Czytanie samodzielne lub wspólne pozycji książkowych znajdujących się w świetlicy „Radosna szkoła” oraz pozycji zaproponowanych przez dzieci, które przyniosą z biblioteki szkolnej. Rozmowy o wrażeniach po przeczytaniu lektur, książek. Tworzenie różnorodnych prac plastycznych, których tematyka związana jest z omawianym w danym tygodniu zagadnieniem z wykorzystaniem ciekawych technik plastycznych. Doskonalenie sprawności manualnych.
Środa – dzień aktywności ekologicznej
Czwartek – dzień aktywności ruchowej i zdrowotnej
Organizowanie aktywności ruchowej w zabawach i ćwiczeniach: relaksacyjnych, kształtujących postawę, kształtujących umiejętności psychomotoryczne, eksponujących inwencję twórczą dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu, korzystanie z placyków zabaw, boiska „Orlik”. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych w sytuacjach dnia codziennego.
Piątek – dzień aktywności kreatywnego myślenia
Zabawy rozwijające pamięć i spostrzegawczość. Gry i zabawy logiczne, gry dydaktyczne, planszowe i komputerowe. Zabawy z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Wykorzystywanie naturalnych sytuacji oraz organizowanie zabaw mających na celu pogłębianie zdolności logicznego, przestrzennego i kreatywnego myślenia u dzieci.