- 21 listopada 2024
„Kim zostanę w przyszłości – poznajemy zawody naszych rodziców” – zawód nauczyciela.
Spotkanie z rodzicem, który jest nauczycielem matematyki, fizyki i informatyki to doskonała okazja, by lepiej zrozumieć podejście do edukacji, które łączy pasję do nauk ścisłych z codziennym życiem uczniów. W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Kim zostanę w przyszłości – poznajemy zawody naszych rodziców” dzieci z oddziałów przedszkolnych wzięły udział w spotkaniu warsztatowym, podczas którego poznały zawód nauczyciela i wcale nie opowiadały o nim panie wychowawczynie. Dziś naszym gościem była mama Leny i Alicji, która jest nauczycielem matematyki, fizyki i informatyki w naszej szkole. Pani Grażynka w bardzo ciekawy sposób wytłumaczyła przedszkolakom na czym polega jej praca, jakimi metodami pracuje i jakie przybory, przyrządy oraz sprzęty wykorzystuje na swoich lekcjach. Dzieci dowiedziały się też, że matematyka, jako nauka ścisła, uczy nie tylko obliczeń, ale również precyzyjnego myślenia i umiejętności radzenia sobie z trudnymi zadaniami. Fizyka z kolei dostarcza wiedzy o tym, jak funkcjonuje świat, rozwijając umiejętność rozumienia zjawisk przyrodniczych. Informatyka, która jest coraz bardziej obecna w życiu codziennym, rozwija zdolności analityczne, a także przygotowuje do pracy z nowoczesnymi technologiami.
Podczas wspólnych zajęć Pani Grażynka przeprowadziła kilka doświadczeń z zakresu fizyki. Z wykorzystaniem krążka Newtona pokazała, że światło białe jest mieszaniną światła o różnych barwach, a przy pomocy magnesów, jak oddziałują na siebie, że mogą się przyciągać „sklejając się” razem lub odpychać sprawiając wrażenie, że lewitują. Ciekawym przeżyciem dla naszych przedszkolaków było też wykorzystanie prawa fizyki związanego z optyką a dokładniej załamaniem światła dzięki któremu można stworzyć prosty hologram przy pomocy kawałka folii i smartfonu, co sprawia wrażenie jakby to co widzimy na płaskim ekranie telefonu ożywało i z niego wychodziło. Na zakończenie spotkania dzieci miały okazję obserwować jak porusza się robot edukacyjny Photon zaprogramowany przez naszego gościa.
Spotkanie dzieci z nauczycielem matematyki, fizyki i informatyki to ciekawe wyzwanie, ponieważ dzieci w tym wieku dopiero zaczynają poznawać podstawowe pojęcia związane z naukami ścisłymi. Wspólne zajęcia były zabawne, interaktywne i dostosowane do poziomu rozwoju przedszkolaków.
Serdecznie dziękujemy Pani Grażynie Słowik za wspólnie spędzony czas, rozbudzenie wśród najmłodszych ciekawości i pozytywnego podejścia do nauk ścisłych w bardzo wczesnym wieku, pokazując, że matematyka, fizyka i informatyka mogą być fascynujące i zabawne!
red. R. Szczypka